fredag 30. april 2010

Gulrotåkeren er ferdig sådd :)


Den lille gulrotåkeren er ferdig sådd, da var det en ting mindre å tenke på ;) Den lille lappen ligger nederst på jordet, rett ved oppkjørselen og for å dempe litt på støvføyken har jeg sådd til med egenhøstet slyngblomkarse.
Pastinakken er også egenhøstet fra noen planter jeg hadde overvintret i kjøleskapet. de blomstret så fint i fjor og kunne i grunn vært en prydplante med sine flotte limegrønne skjermer. Frøa har visst kort holdbarhet og gamle frø kan være vanskelig å få planter av. Derfor fant jeg ut at jeg like godt kunne så dem jeg hadde for så å overvintre røtter og få frø til neste år.
Forhåpentligvis blir det en del gulrøtter av det jeg har sådd. Har sådd meir i år enn det jeg gjorde i fjor og da var vi selvforsynt med gulrøtter fram til nyttår omtrent.
Gikk en tur med bikkja og kjøpte to pakker fiberduk. Det var i minste laget så det nederste området ligger uten dyne. De spirer nok, frøa som ligger der, men det tar nok litt lengre tid. Fiberduk er kjekke greier og hvis det ikke hadde vert 1 mai i morgen og alle late arbeidere ligger og drar seg så kunne bondespira fått tak i mer duk... Får heller se til veka ;)


Edit 06.03.11
Det er ikke pastinakk!!! Det er faktisk persillerot! Hahaha jeg har levd med feil grønnsak i fire år nå... Hva er det for grønnsaksgal? jaja....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar