lørdag 24. april 2010

Da var de første grønnsaksfrøa i bakken, hvertfall i pallekarmen


Ja, for det er vell kanskje ikke helt sant å si at de er i bakken da...? Har nesten brukt opp posen med 'Rainbow' gulrotfrø (noen havnet i melkekartongene jeg sådde tidligere) og er spent på hvordan resultatet blir. Må være knall for dem med unger å kunne høste forskjelligfargede gulrøtter. Jeg er vel strengt tatt ikke et barn, men jeg synes det er morsom jeg og hehe (bildet er tatt noen år tilbake. Sommerens første melkekartong-gulrøtter av tilsvarende frømix)


Fikk lura oppi noen reddikfrø også (Rapid Red 2) og lurer på om jeg kanskje har sådd i tetteste laget? I boka til Kaare Aamlid står det at en skal ha en avstand på 25cm mellom gulrotradene og så reddiker som mellomkultur mellom dem. Da hadde jeg fått 4 rader på tvers av karmen så jeg tok og sådde 5 rader istedet, med halve rader med reddik i mellom. Kan ikke huske hvor mange rader jeg hadde i fjor og da hadde jeg fenikkel og spargesbønner oppi der også, så det går nok bra. Gulrotdyrking i pallekarm kan anbefales på det sterkeste. Fine, rette røtter blei det, selv om jeg sådde seint.


Dekte karmen med et lag fiberduk for å holde litt på varmen og for å forhindre at kattene går på do der....


Frøa er kjøpt hos Impecta (husk 200,- grensen)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar