fredag 4. mars 2011

Roter meg fram fra vinterdvalen, gjennom et lass med frøposer

Jepp! Det er mars :D Den første vårmåneden! Siden sist har vi flyttet lengre opp i fylket både breddegradsmessig og høgdemessig. I år blir et interresant år der vi må prøve oss fram med hva slags vekster som kan trives her. Litt vet en jo, siden det var svigerforeldra som bodde her før, men bare så det er sagt så går det ikke an å gresskar her, for det hadde svigermr prøvd! Trassig som jeg er så er det noe jeg skal få til i år så er det gresskar ;) Barnslig, jeg? Neivell...

Det våres jo sakte men sikkert. ca 10cm av torvtaket på eldhuset har tint frem og gjennom snølaget på vegen var det en plass der jeg kunne skimte noe grus. Det smelter mer og mer for hver dag og i dag var det faktisk plussgrader da jeg sto opp, selv om det bare var en halv en :)

Holder på å gå gjennom frøposene. Du verden så masse gulrotfrø jeg har *rødme*!!! Noen enorm kjøkkenhage blir det ikke, men litt skal jeg forhåpentligvis få til. Oppdatering kommer fortløpende og hvis/når jeg husker...

1 kommentar:

  1. Oj, så mye lesestoff det var her inne. Tror jeg blir her litt, jeg... :-) Artig at du også har hage-verk så det jomer... Jeg har lagt inn kommentarer direkte i dele-lenkene dine. Klem, HS

    SvarSlett